Érdekesség

Egy Amazon sofőr panaszkodik, hogy az emberek nem hagynak neki rágcsálnivalót, amikor csomagokat kapnak

A kézbesítő sofőrök borravalójának etikettje kényes lehet, különösen az ételkiszállítások esetében. Egy Aniya Mitch nevű Amazon sofőr azonban heves vitát váltott ki azzal a kérésével, hogy a törzsvásárlók hagyjanak rágcsálnivalót borravalóként a csomagok átadásakor.

Aniya Mitch, az Amazon kézbesítő sofőrje nemrég megosztott egy TikTok-videót, amelyben néhány gyakori ügyfelét szólította meg. Kifejezte, hogy szeretné, ha megbecsülnék, és azt javasolta, hogy a kiszállítások során hagyjanak neki rágcsálnivalókat. A videójában kiemeli: „Ha minden nap, minden második nap vagy közel minden héten rendelsz az Amazonról, biztos vagyok benne, hogy szinte minden nap ugyanaz a sofőröd van, és nem teszel ki semmilyen rágcsálnivalót?”.

Az üzenete egyértelmű volt, ahogy a kézbesítő kocsijából magyarázta: „Most már van egy kötelék, szinte minden nap látjátok egymást. És te nem hagysz itt semmi rágcsálnivalót? Tévedsz. Tévedsz.”

A videó jelentős népszerűségre tett szert, meghaladta a 900 ezres nézettséget, és váratlan figyelmet keltett Mitch számára. Míg egyesek az ő álláspontja mellé álltak, mások megerősítették, hogy az áruszállítás csupán a munkája része, és nem kellene ezért további jutalomra számítania.

Egy személy hozzátette: „A postai dolgozók nem számítanak erre. Ez egy ajándék, nem kötelező”. Mások pedig egyetértettek, mondván: „Az Amazon sofőröm sem hagy nekem soha nasit. Nagyon csalódott vagyok, de azt hiszem, rá kell jönnöm, hogy nem az a dolga, hogy rágcsálnivalót adjon”.

Másrészt egy másik Amazon sofőr is megosztotta üzenetét: „Én magam is sofőr vagyok. Nasira nincs szükség, ez a munkám, de jólesik, ha az emberek megteszik, vagy legalább megköszönik és mosolyognak!”. Egy személy egyetértett a videó üzenetével, és azt írta: „A keresztnevemen szólít a Walmart kiszállító lányom. Imádom őt. Amikor főzök, mindig küldök neki ételt, sütiket, tortákat és italokat”.

Az Aniya Mitch által kezdeményezett vita rávilágít a vásárlói megbecsülés és a szolgáltatási elvárások összetett dinamikájára. Az online felhasználók közötti ellentétes vélemények rávilágítanak a borravalóval és a szolgáltatók extra ösztönzésének gondolatával kapcsolatos eltérő nézőpontokra. Ez az eset bizonyítja, hogy mennyire fontos elismerni azoknak az erőfeszítéseit, akik megkönnyítik a mindennapi kényelmet, és szélesebb körű beszélgetésre késztet a borravaló etikettről.

via